2017. május 6., szombat

Szívfácska


Igaz, már nagyon közel vagyunk az édesanyák ünnepéhez, de tudjuk, hogy ők mindennap megérdemlik az ünneplést, nemcsak ezen az egy napon... bármelyik nap alkalmas lehet arra, hogy keressünk egy darab drótot, színes papírt, ragasztót, és meglepetést szerezzünk az elkészült végeredménnyel. Vagy bármilyen más kedvességgel...

Ez az ötlet mégis nagyon kedves a szívemnek, mert annyira egyszerű alapanyagokból van, de az elkészült ajándékon ez mégsem látszik. Bonyolultnak sem mondanám, hiszen tényleg egyszerűen megvalósítható, viszont időből kell hozzá valamennyi - nem elképesztően sok, és a ráfordított percek mennyiségénél biztosan nagyobb örömöt lehet vele okozni, úgyhogy szerintem érdemes nekikezdeni. :-)


Első lépésként kell keresnünk drótot - itt most az erősebb, de hajlítható típusra van szükség.






Levágunk egy akkora darabot, amelyikből kényelmesen tudunk hajlítani egy nyitott szívformát:






A drótot be kell vonnunk - ehhez a legjobb selyempapírt használni, mert vékony és jól formálható. A selyempapírból vágjunk csíkokat, ragasztózzuk be, és kezdjük a darabokkal betekerni a drótot:





Vonjuk be a drótot, egészen a végéig - az alsó részre több réteg papírt is tehetünk, így "törzsesebb" lesz.






Én két további ágat is illesztettem a szívformára hajlított dróthoz, de ez igazán opcionális. :-) Ehhez levágtam három kis darab drótot, bevontam a fenti módon, és egy-egy további barna selyempapírdarabbal a fődróthoz rögzítettem.





Zöld selyempapírokból vágjunk kis leveleket - persze nem egyesével, hanem összefogva a rétegeket, nagyjából egyszerre az egész mennyiséget :-)





 A levélkéket ragasszuk fel a drótra:





  
Már csak néhány apró virág hiányzik az "ágról" - ehhez nagy segítség, ha van mintalyukasztónk, de ha nincs, az sem baj: vágjunk ki pici szabálytalan formákat rózsaszín papírból, és ragasszuk fel.





A drót rögzítését sokféle módon meg lehet oldani - én levegőn száradó gyurmából formáztam egy félgömböt, és ebbe szúrtam a drót végét.





A gyurmára száradás után ragasztót tettem, és zöld száraznövénnyel borítottam be - ezzel el is készült a szív formájú "fácska", anyák napi meglepetésként....





























8 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan jó ötleteid vannak! Nagyon szép és mutatós lett a fácskád!
    Szép hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! De jó, hogy írtál!! :-)

      Törlés
  2. Óóóó, ez mindközül a legszebb! :)Tökéletes az ívelt forma, és annyira jó, hogy nem záródik be ...

    VálaszTörlés
  3. Igazán szívből jövő, szívesen készített ajándék. Szívből köszönöm az ötletet! GÉ

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg szívből jött... én köszönöm!

      Törlés
  4. Nagyon aranyos lett!!! ♥

    VálaszTörlés